maanantai 30. tammikuuta 2012

Sopivasti pakkasta

Viimeisen muutaman päivän aikana kroppani on vihdoinkin lakannut vihoittelemasta ja olen pystynyt taas juoksentelemaan normaalisti. Salitreeniin tuo vielä vaikuttaa, esimerkiksi askelkyykkyjä en pysty vieläkään tekemään. Tilanne on kuitenkin huikeasti parempi kuin vielä viikko sitten.

Tänään kävin vapaan aamupäivän (tai ei se oikeasti olisi ollut vapaa, oli vaan niin turha luento koulussa että jätin suosiolla menemättä) kunniaksi "pitkällä" lenkillä. 8,4 kilometriä tuli hölkötettyä ja aikaa kului runsas tunti. Taka-ajatuksena oli käydä tekemässä kunnon lenkki ennen kuin ne ennustetut kunnon pakkaset tulevat, koska silloin en takuuvarmasti lähde ulos juoksemaan ja hermoni ovat aivan liian lyhyet kokonaisen tunnin kuluttamiseen juoksumatolla. Hevosten parissa kuluttamieni vuosien aikana olen saanut viettää aivan riittävästi aikaa ulkona säällä kuin säällä, nyt iloitsen siitä että ratsastustauossa on edes jokin positiivinen puoli: vapaus olla sisätiloissa.

Pakkasta oli vajaa kymmenen astetta, ihan sopivasti. Nenä ei jäätynyt eikä kylmä ilma ottanut henkeen. Tuli vaan todettua että lapaseni eivät hengitä yhtään, oli pakko ottaa välillä lapaset pois kun kädet olivat ihan hiestä märät. Aikaisemmat lenkit olen juossut ohuemmilla hanskoilla, nyt ajattelin että olisi jo lapasille tarvetta mutta ei noiden kanssa näköjään kannata lähteä lenkille. Täytynee kaivella ratsastushanskavarastoani, sieltä luulisi löytyvän vaikka minkälaisia talvihanskoja.

2 kommenttia:

  1. Olen huomannut saman, että lapaset kädessä juokseminen saa kädet hikoamaan. Tänä talvena olen pitänyt lapasten alla ohuita teknisiä hanskoja, ja se on pitänyt kädet sekä lämpiminä että kuivina. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä yritän pihiydessäni selviytyä niillä varusteilla mitä omistan ennestään ja luulen että tuolta ratsastushanskaosastolta löytyy juuri sopivia vaihtoehtoja, ainakin tiedän mitkä olen aikaisemmin todennut toimiviksi.

      Poista